söndag 28 september 2014

Augusti 2014!



Jag, Erik och Nelly firade mina svärföräldrars födelsedag på Färjestadstravbana. Vi åt mat och var nära att få in alla hästar på V86.




Jag och Nelly firade min fasters 50 årsdag i Tävelsås med släktingar och vänner.
Väldigt god mat och fint väder.


Erik, Nelly och jag åkte till Kalmar över dagen. Vi hade turen av få gå in i den enda fungerade Klapphuset i Sverige. Mattvätt i havsvatten.


Kvarnholmen i Kalmar.


Domkyrkan i Kalmar. Färdig år 1703.


Rådhuset, färdig år 1690.


Stadsporten Kavaljeren år 1697. Tillhörde fästningen runt Kalmar.


Västra port klar år 1650 och Vattentornet.



Gamla stan i Kalmar, husen från 1700-talet.


Krusenstiernska gården.



Kalmars slott, 800 år gammalt.


Sedan åkte vi över Ölandsbron och åkte till Bornholm. Kyrkan är från år 1879. 
Sedan slutade vi dagen med att hälsa på släktingen Christina och hennes två barn. God mat dem hade lagat alla tre och tur med vädret. Nelly spelade fotboll med pojkarna.


Fint trädgård utanför Växjö.


I trädgården fanns en koja som var 9 meter hög.


Vi gick tunt Trummen. Teleborgsslott är det yngsta slottet i Sverige.




Sommarstugan vid Vederslövssjön.


Nelly, Erik, Staffan och jag tar en tur med båten på sjön.


Vi och släkten firar min pappas 60 årsdag. Härligt väder med god mat och trädgårdsvandring.



Nelly ge morfar presenten.



Inga kommentarer: